Pierwsi kierowcy przejechali nowo oddaną Trasą Łagiewnicką

Pierwsi kierowcy przejechali nowo oddaną Trasą Łagiewnicką

21 września 2022

Pod koniec sierpnia pierwsi kierowcy 🚘🚘 przejechali nowo oddaną Trasą Łagiewnicką - najważniejszą inwestycją drogową Krakowa ostatnich lat. Serce tego imponującego projektu infrastrukturalnego stanowi sieć czterech tuneli o łącznej długości ponad 2 km. Za ich kompleksowe wyposażenie była odpowiedzialna nasza firma - Voltar System Sp. z o.o. realizująca prace jako podwykonawca konsorcjum Budimex S.A. – Ferriovial Construccion S.A. 💪

Trasa biegnie od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ul. Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Głównym celem inwestycji było usprawnienie międzydzielnicowego ruchu drogowego w południowej części Krakowa. Dzięki niej ułatwiona została komunikacja z obiektami biurowymi i edukacyjnymi, zlokalizowanymi przy ul. Grota-Roweckiego. Znajduje się tam m.in. kampus Uniwersytetu Jagiellońskiego. Zmniejszyło się też obciążenie skrzyżowań w ciągu ulic Zakopiańskiej, Brożka, Ronda Matecznego oraz Grota-Roweckiego, Brożka i Kapelanka. Odciążenie ruchu w okolicach ścisłego centrum miasta ma istotne znaczenie dla jakości powietrza.

W ramach 3,5-kilometrowego odcinka drogowego powstały 4 tunele o łącznej długości ponad 2 km:

💡 Dwunawowy tunel drogowy TD04 posiada rozdzielony ruch w przeciwnych kierunkach. Biegnie pomiędzy projektowaną ul. Nowoobozową i ul. Zakopiańską. Jego długość to ok. 522 m.

💡 Tunel tramwajowy TT09 biegnie od linii kolejowej Kraków Płaszów-Oświęcim do mostu na Wildze, pod terenami Sanktuarium Bożego Miłosierdzia i Centrum im. Jana Pawła II w strefie Białych Mórz. Jego długość to ok. 639m.

💡 Dwunawowy tunel drogowy TD10 posiada rozdzielony ruch w przeciwnych kierunkach. Biegnie od linii kolejowej Kraków Płaszów-Oświęcim do mostu na Wild pod terenami Sanktuarium Miłosierdzia i Centrum im. Jana Pawła II w strefie Białych Mórz. Jego długość to odpowiednio 618m (nawa północna) i 614m (nawa południowa).

💡Dwunawowy tunel drogowy TD12 posiada rozdzielony ruch w przeciwnych kierunkach i biegnie pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i Herberta. Jego długość to 209m.

W ramach Naszych prac wykonaliśmy m.in.:

🔌 system zasilania urządzeń tunelowych,
💻 system sterowania tunelem wraz systemem zarządzania ruchem drogowym,
⚙️ system wentylacji pożarowej i bytowej,
💡 system oświetlenia tunelowego,
🧯 system sygnalizacji pożarowej,
🎙 system nagłośnienia tunelowego,
🎞system monitoring wizyjnego i wideodetekcji,
🎚 system punktów alarmowych i wyposażenia nisz.

logo-eu.png